13 september 2009

Gnälltantens återkomst!

Nu kanske ni tror att jag har hakat upp mig på gnälltanter. Ja, i sådana fall endast av anledningen att det kryllar av dem! Idag har jag dock mött det värsta exemplet genom tiderna. Det var när jag och min vän Linn skulle kolla på en lägenhet på Herrhagen som vi hittade denna gnällapp, som någon tejpat upp precis vid entrén. Det var så sagolikt att jag var tvungen att fota eländet bara för att bevisa för er -mitt herrskap- vad jag menar med gnällappar. Okej, jag vet självfallet inte till hundra procent att detta fint diktade verk är gjort av en gnälltant. Det skulle mycket väl kunna vara någon från det manliga könet som varit poetisk. Men, en gissning från min sida - en typisk gnälltant!

"Till dig som har det otroligt dåliga omdömet att ha dundrande efterfest till 06-07 på morgonen. Tror du att du bor i en isolerad bunker? I detta hus har du ett fenomen som kallas "GRANNAR"!!! Har inte lust att sitta och vänta på att din efterfest ska ta slut igen!!! GÖR ALDRIG OM DETTA!"

Men snälla lilla gnälltant. Hur tusan orkar du?
Men man tackar. Jag och Linn fick oss i alla fall ett rejält garv.

Inga kommentarer: