04 maj 2009

I want candy

Idag har mitt nya liv börjat. Jo, det är sant. Mitt i detta nya sunda tänk är jag dess värre en smula sugen på godis. Men, jag tänker bara på godis. Jag äter inte en endaste en. Faktiskt!

Vad jag kom att tänka på är att det ganska ofta är en godis i godispåsen om man verkligen inte gillar. I gott och blandat har vi lakritsen. I vingummipåsen har vi den gröna. Sist men inte minst har vi tutti frutti innehållande ett och annat överflödigt grönt päron.

Lakritsen i gott och blandat är egentligen inte mer äcklig än någon annan lakrits. Men, jag gillar inte helt enkelt inte lakrits. Nej föresten, det var en underdrift. Jag hatar lakrits. Vad som gör den extra störande i just gott och blandat är att alla de övriga små läckerbitarna i påsen är ljuvliga. Lakritsen bryter dock helt klart mönstret.

Den gröna i vingummipåsen skall jag inte bli överflödigt pratig om. Den smakar bara inte gott. Den smakar på ren svenska spy. Bort med den! Ett tag fanns det dock specialpåsar med vingummin, med bara svarta och röda. Finns de fortfarande, någon som vet? Det var en riktig hit. Jag älskar de röda och svarta. Klara favoriter från min sida!

Sen har vi tutti frutti. De små gröna päronen går ju att äta. Inte helt totalt vidriga. Men, ändå inte speciellt goda. Man klarar sig helt klart utan dem.

Godis, godis, godis. Detta ljuvliga ting. Jag gillar det ganska mycket, tyvärr. Men, det kanske är så här jag skall lyckas hålla mig kvar i mitt "nya liv", genom att tänka på de mindre uppskattade godisarna. Jag tänker i vilket fall inte bli någon extrem nörd-sund-människa. Men, jag tänker innföra regeln med lördagsgodis. Trevlig regel måste jag säga. Lördagar var ju helt klart den bästa dagen när man var liten. Det måste garanterat ha berott på lördagsgodiset. Det är i alla fall vad jag försöker intala mig just nu...

God afton kära vänner.

10 kommentarer:

Lisa sa...

i know the feeling..! Abstinens är bara förnamnet ^^

Catrin sa...

Svarta vingummi finns på statoil

MissCM sa...

sv: ja, visst är dem! :)

linnea sa...

mums med godis :D

paulina sa...

hehe även om man inte gillar alla godis bitar så är ändå alla slut efter ett tag. typiskt.!

JJ sa...

vilken bra blogg du har :)

Emelie Pettersson sa...

Tack! :)
Välkommen tillbaka för vidare läsning!

Julia sa...

Nej, inte jag heller;)
problemet är att det kmr kosta runt 1200,- och efter det så blir jag typ bank:(<3

Sara sa...

eller hur. hahahah! :D bästa comviq.

Linnea sa...

Jag hatar också lakrits. Det är inte gott nånstans =)