03 maj 2009

Var glad, var glad, var glad!

Ibland är livet svårt, jag vet, men man måste vara positiv. Se på det som är gott i livet och komma ihåg vad som är viktigt. Man får inte glömma det där lilla, det där som alltid finns där. Man glömmer lätt det lilla, det viktiga bara för att det är så självklart. Men om man skulle bli av med det självklara, det är då man fattar vad viktigt det är. Som man brukar säga, man vet inte vad man har för än man har förlorat det.

Jag är oftast en glad människa. Jag har oftast roligt, och om jag inte har det så ser jag till att ha det. Då får man skratta. Skratt är en fin sak. Skratt får människor att må bra. Folk borde skratta mer än vad de gör. Det är alldeles för underskattat.

Jag kanske inte alltid är världsmästare på att vara en god hjälp i situationer då andra människor är ledsna. För jag löser alltid allt tråkigt med ett gott skratt. Synd att det inte funkar för alla.

Men, ni vet att jag finns här. Det är det viktiga. Att man vet om det. Men, jag gillar att skratta, man är glad då. Det är därför jag är en sund och positiv människa. För att jag skrattar och blir glad. Så försök. Skratta, skratta, skratta!

Till alla er som känner att livet är riktigt kasst. Kanske låter klyschigt, men, uppskatta det goda istället för att lägga energi på det som är tråkigt och ledsamt. Det är värt det. Alla gånger. Skratta mina vänner, skratta!

Allt är så mycket roligare om man är glad.

Låt mig vara lite klyschig ännu en gång och avsluta med ett ytterligare ett ordspråk:
Ett gott skratt förlänger livet.
Jag tror på det.
Tro på det du också.

1 kommentar:

Holst sa...

ja du folk borde va gladare helt klart, synd att skratt inte funkar i många situationer, kul läsning måste jag säga. keep it up