22 maj 2009

Vad ska du rösta på?

Den 7 juni är det val till EU-parlamentet. För min del är det en självklarhet att man tar vara på sin rösträtt och faktiskt röstar. Ser det mer eller mindre som en förutsättning för demokratin.

Idag när jag gjorde min dagliga läsning på Dagens Nyheters hemsida hittade jag ett test. Ett test som talar om hur dina åsikter stämmer överens med de olika partierna.

För min del blev det bara en bekräftelse på att jag kommer att lägga min röst på för min del rätt parti. Men jag har många vänner som är osäkra beroende på att de inte vet vilket parti som står för deras åsikter.

Här kan ni få hjälp att hitta rätt:
http://www.dn.se/fordjupning/europa2009/vad-ska-du-rosta-pa-i-eu-valet-1.869858

Lycka till.

3 kommentarer:

charlotte sa...

Grattis - du har vunnit en bok på Allas blogg charlotte.nu! Maila din adress till mig på charlotte.silfverberg@allas.aller.se så kommer vinsten med posten.

Lagarattkunna.blogg.se sa...

Hej,
Läs gärna min blogg om lagar. Det jag skriver om just nu i min blogg är vad SL:s personal har för befogenheter, alltså vad de får göra mot dig.
Jag tar även upp väktare och säkerhetsvakter befogenheter.

Så för din egen skull, läs min blogg!
Http://LagarAttKunna.Blogg.Se

Unknown sa...

Bra Emelie! Jag gjorde själv testet och det gjorde precis som för dig, bekräfta min ståndpunkt.