10 juni 2009

If I can dream it...

Ibland minns man saker man upplevt. Saker som man skulle ge allt för att få uppleva igen. Synd att Einstein inte hann få patent på en tidsmaskin innan han kastade in handduken...

Ikväll är just en sådan där kväll. En kväll då jag är på ett humör som får mig att minnas saker jag saknar. Det finns människor jag saknar. Det finns saker jag saknar. Det finns platser jag saknar. Det finns känslor jag saknar. När man tänker på allt blir man glad. Det finns ju trots allt en anledning till att jag saknar det, jag gillade det ju. I samma stund känner jag lite tom. Jag saknar det ju också av en anledning. Anledningen är den att jag inte har de saker som jag saknar i mitt liv just nu.

De finns de som påstår att man drömmer om just det man tänker på innan man somnar. Själv tycker jag att det känns ganska ologiskt. Jag har drömt så knepiga drömmar med innehåll jag aldrig hade kommit på själv. Så hur kan jag då ha drömt dessa drömmar, när jag aldrig skulle kunna tänka tanken? Ja detta blir man ju inte klok på. Men, jag har bestämt mig för att det är värt ett försök. Alla saker jag saknar skall få var sin dag. Jag skall tänka på varje minne på dess specifika dag, i hopp om att jag skall drömma det. På så vis kan jag ju återuppleva alla mina minnen som flyger längre och längre ifrån mig. Jag om det fungerar eller ej återstår ju att se. Jag menar, jag är inte den som bangar innan jag har facit i hand.

Nu tror jag bestämt att jag varit kreativ så det räcker för idag. Dags att sova - och förhoppningsvis drömma!

God afton mina vänner.

1 kommentar:

Unknown sa...

WoW! Fan, grymt vettigt inlägg =)