16 juni 2009

Tankar om det senaste året...

Här sitter jag och är vaken. Borde egentligen susa sött. Men icke.

Idag har jag haft säsongens första riktiga arbetsdag på min arbetsplats för sommaren. Trollhättans camping. I år igen. Men jag trivs, så jag är inte den som klagar. Fint att vara tillbaka med kollegorna också. Dessutom, jag jobbar ju på människors semester, vilket höjer sommarfaktorn lite extra. Ja, jag trivs.

Jag kom idag att tänka på att det är drygt ett år sedan vi med glada humör skuttade ut från gymnasiet med studentmössan i högsta hugg! En dag av glädje minsann. Men jag skulle nog inte vilja uppleva den igen. Det skulle aldrig leva upp till den riktiga studentdagen.

Nu har det gått ett år. Tror aldrig jag upplevt ett år som svindlat förbi med en sådan fart. Känns som att det var igår jag stod på flaket och sjöng om studentens lyckliga dag. Men det var det ju inte. Jag har hunnit flytta till Karlstad. Flyttat ännu en gång till en annan lägenhet i Karlstad. Träffat otroligt mycket trevligt folk. Läst 67,5 högskolepoäng. Lärt mig mycket om mig själv och andra. Och helt enkelt levt livet.

Jag har haft ett toppenår.

Inte så konstigt att året gått fort. Det är kanske som man brukar säga - tiden går fort när man har roligt!

Inga kommentarer: