12 oktober 2009

Ja, det blev en trevlig helg!

Har nyss spatserat in i lägenheten i Karlstad igen efter en helg hemma i Trollywood. Ja, Trollhättan för er som inte förstod. Det har varit en riktig toppenhelg, trots att blå-gult tydligen glömt bort hur man ser till att vinna över Danmark i fotboll...

En ung herre gjorde igår en topplista över min helg. Kanske inte stämmer till fullo, men jag tyckte att den var trevlig. Så jag använder den ändå:

1. Tacobuffén på Överby
Ja, du har läst rätt. Nu har även jag smakat denna legendariska buffé. På Överby köpcentrum i Trollhättan. Efter att ha hört hyllningstal efter hyllningstal om denna buffé, kände jag att det var dags att provsmaka. Självklart var förväntningarna mycket höga. Tro det eller ej, jag får nog erkänna att buffén höll hög standard, då den innehöll allt man kan tänkas vilja ha på tallriken när man käkar tacos. Jag kommer inte inleda egna hyllningstal till tacobufféns ära, men, jag kommer garanterat äta den igen.

2. Queenkonsert
Det var fantastiskt! Champions of Rock gjorde ett stopp i Vänersborg för att förgylla får söndagskväll. Fantastiskt! Peter Johansson gör så sjukt bra versioner att musiken, att han i vissa fall nästan gör det bättre än självaste Freddie Mercury om du frågar mig. Spelningen var så trevlig att jag nästan överväger att köpa en ny biljett för att få uppleva det hela en gång till. Det kan jag ju dock nästan göra, eftersom att jag självklart köpte CD-skivan.

3. När tåget stannade i Åmål.
Ja, det kan man ju fråga sig varför det var så trevligt. Jag har nämligen suttit många gånger det senaste och funderat över hur det är i Åmål. Så jag blev helt enkelt himla sugen på att hoppa av tåget och kila ner på torget för att hitta en loktare och göra honom sällskap på den lilla bänken för att kika på folk. Till slut tog jag naturligtvis mitt förnuft till fånga och stannade kvar på tåget. Jag menar, jag var ju tvungen att åka ända till Trollhättan för att få smaka på tacobuffén liksom.

Nu idag, när jag satt på tåget i motsatt riktning, tillbaka till Karlstad. Då var jag inte lika road när tåget stannade i Åmål. Då fick jag nämligen nytt sällskap på tåget. En extremt jobbig människa som satte sig bredvid mig och berättade om sina alkoholproblem hela vägen till Karlstad. Roligare föreläsningar har jag fått i mina dagar. Som om inte det vore nog, satte det sig dessutom en gubbe mitt emot med musik i öronen och sjöng med. Ja, han sjöng. Högt som satan! Och fult och bedrövligt dessutom. Den resan som var från Åmål till Karlstad kan ha varit den mest fasansfulla tågresa jag någonsin upplevt. Och jag hoppas att jag slipper uppleva någon värre...

Vad har vi lärt oss av detta? Akta dig för tåg, puckon gillar att hålla till där!

God afton.

Inga kommentarer: