15 mars 2010

Flyt, AIK och kossor

Jag har flyt. I alla fall när det gäller att fixa oväntat ressällskap! Reste från Stockholm till Karlstad idag, och vem fick man på kroken i Katrineholm om inte allas vår Marcus, som lämnat Linköping för Värmland! Mycket uppskattat kan jag lova.

Det har alltså blivit en helg i Stockholm igen. Inte för att jag har några invändningar mot det - tvärt om! Även denna helgen rök en oskuld, jag var nämligen på Råsunda för lite fotboll. Mjällby vs. AIK. Hemmalaget från Solna var dock ganska dåliga får jag säga. Men, trevlig stämning. Kan tänkas att jag låter mig övertalas till att följa med ytterligare en gång - när det blir lite varmare ute! Det var så kallt igår att jag ett tag övervägde att ta mig en tur till AIK-shoppen för att köpa mig en mössa. Ja, ni förstår ju hur kallt det var! ;)

Tidigare i veckan var jag på mässturné. I Varberg och Falkenberg. Det var trevligt, antagligen mycket tack vare sällskapet! Det var dock en sak jag la märke till när vi for fram längs vägarna. Det fanns vägskyltar lite här och var där de varnade för kor. Ja, kor! Det roliga var att vi såg inte en endaste liten kossa så långt ögat nådde. Annars brukar dessa skyltar, vad jag vet, vara prydda med en älg. Kan ju förstå om de skulle varna för kor på vägarna i Indien eller i svenskaste fallet kanske Falköping. Men kring Varberg? Nja, jag tyckte det var skumt. Skumt och lustigt.

Nu ska jag njuta av en hel vecka i Karlstad! (Det var ett tag sen!)

2 kommentarer:

skinnis sa...

Falköping <3

Madde sa...

Haha, ja man skulle kunna tro att vi har sådana skyltar i Falköping, men faktiskt inte :) Men det kanske borde införas...