23 oktober 2008

Ett gott skratt förlänger livet!

Idag har jag skrattat mycket. Extremt mycket. Inte för att det har hänt något speciellt roligt eller så. Jag har skrattat ändå! Men inte mig emot - skrattar man, mår man bra! :)

Jag har tänkt på en sak med skratt. Ett skratt är ju faktiskt samma sak på alla språk. Visst, man kanske säger det på olika sätt när man säger det som ett ord. Här i Sverige säger vi skratta. I England säger man to laugh och i Tyskland säger man zu lachen. Ni fattar grejen. Trots att man säger det på olika sätt, låter det ju likadant när man faktiskt skrattar! Det känns ganska unikt när man tänker på det måste jag säga. Att vart jag än befinner mig på jorden, kan alla människor oavsett nationalitet och språkkunskap förstå om jag är glad eller om jag tycker att något är roligt.

Om man skrattar mycket blir man dessutom mycket piggare. Koffeinkick släng dig i väggen, här skrattar vi istället! ;) Jag måste säga att jag har varit mycket piggare idag än vanligt -okej, jag sov tills 10.30 idag. Men det hör inte hit!- Jag tror skarpt på att det beror på allt mitt extra skratt!

Denna nyförvärvade rutin att skratta så mycket får jag nog göra till en god vana. Om det stämmer det där man säger; Ett gott skratt förlänger livet. Då skulle jag med bestämdhet tro att jag idag har lyckats skratta till mig flera dygn av extra levnadstid. Det kanske helt enkelt går att bli odödlig med denna metod? Vem vet, bara att förse sig med en rejäl dos av skratt varje dag, och sedan vänta och se.

Nu ska jag gå och skratta lite till! ;)

Inga kommentarer: