21 oktober 2008

"Mellan två jobb..."

Jag har kommit på att jag är riktigt glad över att vara student. Många tycker ju att man inte är riktigt klok som hoppar rätt in i universitetsplugget direkt efter gymnasiet, själv tycker jag att man är smart! Vet man vad man vill, varför ska man gå i ett år o bara hitta på nya sätt att fördriva tiden. Visst, det kanske är jättekul att flänga runt och skvallra på café efter café.. men är det så himla kul i längden? Nja, skulle inte tro det.

När man pratar med gamla vänner från gymnasiekretsen som är kvar i gamla, trygga hemstaden, är ju den stående frasen; "Jag är mellan två jobb" Ha! Värst vilken fin variant av vanlig arbetslöshet man har nu för tiden. Men, har man inga kontakter så lär man förbli arbetslös i ett år, såvida man inte har extrem tur. Men allvarligt, hur många har egentligen tur på den fronten? Inte speciellt många. Sorgligt men sant. Bara att inse, that's life these days..

Jag undrar, ett helt år till vilken nytta? Att vara "mellan två jobb" känns inte speciellt stimulerande. Okej de som väljer att se sig om och att resa ut i världen, men att få ett jobb utan utbildning känns ju bara som något att glömma..
Jag är glad att jag är sysselsatt - Jag är glad att jag är student.

Inga kommentarer: