24 april 2009

Vilken härlig dag!

Idag kom dagen som jag så länge väntat på. Dagen man ser fram emot varje år. Och idag, idag blev den dagen för mig. Solen gassar och värmer trots att kvällen nalkas. Fint sällskap till 100. Det marinerade köttet ligger där och väntar. Väntar på att få hamna där i svettig värme för att tillagas, för att sedan sväljas ner tillsammans med någon riktigt kall och god dryck Jag pratar om grillkväll gott folk!

Om jag var tvungen att göra en lista över saker som jag verkligen gillar. Då skulle årets första grillkväll helt klart hamna ganska högt på den listan. Helt klart. Sitter här och är fortfarande lite löjligt lyrisk över denna intro-kväll. Grillkväll. Underbart. Helt klart.

Så skynda dig och lägg köttet i marinad. Det ryktas om att man får ännu en chans imorgon. Det behövs bara två grundingredienser till en fin grillkväll; Sol i massor och fint sällskap.

Det var allt.
God afton.

Inga kommentarer: