27 augusti 2009

Det jag hatar allra mest just nu är...

...MYGGOR!

Att jag hatar dem är egentligen en underdrift. Det finns inte ord för hur extremt mycket jag avskyr de små vidriga krypen.

Under sommaren i Trollhättan har jag kanske fått utstå två stycken myggbett. På sin höjd tre. Nu har jag precis räknat alla myggbett som kliar på mina ben. Jag hittade 37 stycken! Helt sanslöst! Jag har aldrig varit med om något liknande. Då bör tilläggas att jag endast räknat betten på benen. Övriga kroppen är inte fullt lika skadad... Men det räcker gott och väl.

Det är en hel vetenskap för mig, att det i Värmland finns så extremt mycket mer mygg än vad det finns i Västergötland. Ta inte illa upp, ack Värmeland du sköna. Men, jag föredrar antalet irriterande mygg i Trollhättan. Alla gånger!

Blir jag inte kvitt dem skall jag med bestämdhet bege mig för att snabbare än kvickt investera i både mygghatt och myggspray.

Jag har en sista sak att säga, för den som inte fattat, jag hatar myggor!

Nu blir det sängen. Snart Karlavagnen. Sen godnatt.

Inga kommentarer: