04 augusti 2009

En uppfinning värd guld

Nu börjar dagarna sakta men säkert räknas ner. Snart är det dags att packa väskorna och flytta tillbaka till Karlstad för ännu ett år. I och med det börjar jag känna en viss stress. Man känner att man måste hinna med så satans mycket här hemma i Trollhättan innan man åker. Man måste hinna träffa den och den och den. Man måste hinna göra det och det och det. Och man inser att man inte kommer hinna med allt. Tråkigt, men vad tusan. Man hinner inte allt här i livet. Det är i alla fall vad jag försöker intala mig själv just nu.

Jag vet inte om jag längtar efter att flytta tillbaka. Eller om jag vill att tiden dit skall gå otroligt långsamt. Samtidigt som jag kommer tycka att det är himla jobbigt att inte kunna träffa mina vänner i Trollhättan varje dag, vilket jag är van vid över sommaren. Så saknar jag ju Karlstadsfolket enormt mycket. Och jag vet att hösten uppe i Värmlansskogarna kommer bli otroligt rolig. Men, trots allt så blir man lite kluven.

Jag har därför kommit på en sak jag tänkte uppfinna. En garderob som man kan förflytta sig i. Typ som i Narnia. På så vis skulle jag kunna vara i Trollhättan och Karlstad på samma dag - varje dag! Känner jag för att fika med Trollhättebrudarna, då går jag in i garderoben och åker "hem". Vill jag sedan samma kväll slå klackarna i taket på en krog i Karlstad, ja, då går jag än en gång in i garderoben och åker "hem". Kanske vill jag efter utekvällen sova i mitt gamla flickrum. Finns det någon som kan gissa hur jag gör?

Hallå, jag går in i garderoben och åker "hem", ditt pucko.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur fixa du din blogg såhär snygg jag vill gärna ha en sånn snygg blogg kan du förklara hur man gör??

Emelie Pettersson sa...

Ska erkänna att jag använder en bas-layout som man får hjälp med att göra när man använder blogger. Man kryssar i princip bara i hur man vill att det skall se ut, plus att man väljer vilken färgkombination. Det enda jag lagt upp själv är fotot i toppen som jag fotat själv. Så det är jättelätt att fixa! :)