08 januari 2010

Vad är rätt, och vad är fel?

Bland det första man får lära sig som barn, är att skilja på rätt och fel. När man precis lär sig det, så känns det så uppenbart och lätt att skilja på. Man vet precis vad man får göra och var man inte får göra. I alla fall visste jag det. Det var som om man hade en regelbok inprogrammerad, som direkt talade om hur man skulle göra. Problemet är att den där regelboken nu mer blir allt mer inaktuell, ju äldre man blir. Idag när man står där vid vägskälet, och väljer vilken riktning som känns bäst, har man ibland inte den blekaste aning. Vad är rätt och vad är fel?

Jag bestämde mig precis för en väg, efter att ha stått vid vägskälet på tok för länge. Men, tänk om jag valde fel, och går vilse? Tänk om jag aldrig hittar tillbaka?

Ps. om jag går vilse så ringer jag dig In Sung. Du har ju faktiskt en gps i mobilen...

Inga kommentarer: