30 januari 2010

Lördag, tanter och effektivitet

Jaha, då var det lördag igen. Lördag kändes alltid så speciellt när man var liten minns jag. Men nu, nu känns det bara som vilken dag som helst. Jag kan sakna tiden då lördagar var speciella. Bara för det tänker jag göra kvällen jag har framför mig till speciell. Fråga mig inte hur. Men, det ska kännas att det är lördag.

Idag har jag handlat mat. Intresseklubben antecknar. Jag gillar vanligtvis att handla. Det känns trevligt. Att handla mat på en lördag igen, första helgen efter att folk fått lön, det lär det dock dröja innan jag gör igen. Det är ju hemskt. Jättehemskt! Jag får panik på alla feta tanter som ska parkera sina vagnar mitt i vägen, stå allmänt i vägen var de än är, vara långsammare än långsammast själv och bara vara allmänt tantiga. Jag blir galen! Ur vägen för tusan! Om ni nu måste berätta det nyaste om Kalle i svängen eller någon annan granne, plocka upp telefonen och ring, när ni kommer hem! Ska man handla så ska man handla. Om alla bara kunde hålla lite bättre tempo och vara mer effektiva, tänk vad världen skulle rulla på fint.

Jag ska skriva en bok: Konsten att handla effektivt. Hela Sverige bör för visso bli mer effektivt. Det hade varit trevligt.

Nu ska jag göra denna dagen till en lördag. En riktig lördag. God afton gott folk.

2 kommentarer:

Peter Edge sa...

Effektiviteten skulle höjas om folk inte glömde tvättmedel samt köpte massa glass..

Linn sa...

Åh, pensionärsracet på fredagar på lokala Ica är också fruktansvärt illa! Jag lider med dig i efterhand.