22 april 2010

Grande, diskförakt och finale

Idag har jag haft middagsbjudning. Grande finale i "Halv 8 hos mig - live från Kronoparken". Det blev faktiskt riktigt gott, om jag får säga det själv. Vi insåg snabbt att vi kommer sakna våra inbokade onsdagar, så i ren panik bokade vi in nästa onsdag också. Dock för lättare förtäring. Vi satsar på det säkra kortet scones.

Nog för att själva tillagningen av maten rullade på mycket fint utan större motgångar, eller bakslag finns det dock en riktigt mörk baksida inom matlagningskonsten. Disken. Fy satan vad jag ogillar att diska. Jag rent av hatar att diska. Det finns ingen hushållssyssla som jag avskyr så starkt som just att diska. Jag mår dåligt av det. Jag har hittills diskat tre gånger idag. Men, det är ju så det är när man ska använda grytor, formar, slevar och dylikt till hela tre rätter. Men det blev ju gott i alla fall. Nu ger jag dock upp för ikväll. Disken får vila tills imorgon. Jag har varken ork eller lust. Nu ska jag hoppas på ett besök från John Blund, om han nu jobbar bättre än här om kvällen.

Schlaf gut.

1 kommentar:

emilie sa...

Emelie fina Emelie snart ses vi i Stockholm för shopping wiiiwiiiwiii =)