14 april 2010

Paltkoma, korvkiosk och vår

Jag är mätt. Något så helvetiskt mätt! Jag minns helt ärligt inte när jag senast var så här mätt. Kan det vara detta folk menar då de skriker ut att de drabbats av paltkoma? Ja, mycket möjligt. Ikväll var nämligen den tredje middagen av fyra, av vår alldeles egna "Halv åtta hos mig". Fantastiskt trevligt! Vi har tidigare hunnit med middagar hos fröken Tengroth och miss Marika. Ikväll blev de tre rätterna avnjutna hos allas vår Emilie. Supergott! Jag kan säga som så att Em är inte den tvingar sina gäster förbi korvkiosken på vägen hem. Vilka tallrikar med mat! Enorma sådana! Men gott. Nästa vecka blir det att hålla till här hos mig. Nästan tråkigt att det blir sista gången. Vi kanske skulle börja om på nytt tjejer och köra en vända till? ;)

Med risk för att vara upprepande och skriva något som antagligen varenda svensk blogg redan har fått in en rad om, så vill även jag hylla det fina vårvädret. Så himla skönt! Man vill bara sitta ute hela dagarna. Inte bara i hopp om att ge sin likbleka hy lite färgstänk, utan för att det är så trevligt och uppfriskande. Helt sjukt att vi redan är inne i april. Det var ju nyss jul! Varför kan aldrig hösten rulla på lika snabbt?

Inga kommentarer: