04 april 2010

Tur, kärlek och spel

När jag var yngre hade jag rejält med tur. Jag vann hela tiden. Framförallt när det gällde att plocka rätt lotter i en tombola. Gångerna jag inte vann gick att räkna på fingrarna. Ja, det var nästan som så att jag fiskade upp fler vinstlotter än nitlotter där ett tag. Men, vad har hänt med min eviga tur? Jag vinner inte längre. Turen är borta. Nitlotterna är ett faktum, och att det skulle dyka upp en vinstlott, ja det är näst intill osannolikt.

När jag nu sitter här och tänker på vad tråkigt det är att jag aldrig vinner längre, kommer jag ändå på en positiv sak med det hela. Det finns ju de som säger att man bara kan ha tur i antingen spel eller kärlek. Har man tur i det ena, går det åt skogen med det andra. Kanske har mitt hjul snurrat ett varv, så en nitlott i spelet betyder en vinstlott i kärlek? Ja, man kan ju alltid hoppas.

Ps. Det var en ofantligt trevlig påskafton igår. På alla viss.

Inga kommentarer: