19 november 2008

Tiden rinner iväg.. alldeles för snabbt!

Du bör tolka detta som en vädjan, från mig till dig. Finns det en liten Einstein där ute som jobbar dag och natt för att komma på en ny och effektiv uppfinning, då ska jag göra livet lite enklare för dig: Jag har idén! Vad du ska lyckas uppfinna är inget mindre än lite mer tid! Jag är trött på att det bara finns 24 timmar på dygnet, jag skulle behöva i alla fall ytterligare 10.

Jag antar att det finns fler än jag som kommer till den tid då det är läggdags, och man har fortfarande inte inte hunnit fixa alla de där sakerna man bara måste hinna. För imorgon är det ju massa nya saker man måste ta itu med, och då har man inte tid för de sakerna man borde ha hunnit idag. Jag kan räkna upp mängder med saker jag borde hinna med idag, som jag kommer skjuta på tills imorgon, för jag hinner inte idag. Varför sitter du då här och skriver din klant? Ja du, det undrar jag också. Sanningen är väl egentligen den att man hinner inte med alla saker, för att man inte orkar. Jag har inte energi till att städa hela lägenheten, plugga så mycket som jag borde, tvätta, handla... you name it! Sen vill man dessutom ha tid för ytterligare en sak, som jag inte ens nämnt. Vad? Underhållning såklart! Men, hur ska man med rent samvete kunna titta på TV när man samtidigt tänker på allt man måste göra. Klart man inte kan, men man gör det ändå.

Ibland kan jag förstå varför människor blir stressade och "går i väggen" som man säger nu för tiden.

Så du, Einstein, jag har jobb åt dig! Mer tid! Nu!

Inga kommentarer: