01 november 2008

Let your dreams come true..

I natt sov jag enormt mycket bättre än vad jag har gjort de senaste nätterna. Jag vet inte vad det kan bero på, men jag hoppas att det håller i sig!

Det finns många saker som är helt underbara med att sova när man tänker efter. Jag tror alla håller med mig om att det är underbart att få krypa ner i sin varma, mjuka säng och bara njuta. Att det är skönt att somna, för att sedan vakna och känna sig utvilad. Att sedan känna sig utvilad resulterar ju i sin tur till att man blir pigg och glad. Ja, ni ser.. det är underbart att få sova! Ingen koffein-kick i världen kan komma i samma nivå som att faktiskt sova sig pigg!
Sen har vi den kanske allra finaste delen med att sova; Drömmarna.

I en dröm kan du uppleva saker du inte trodde var möjliga, och det känns precis som verklighet. I en dröm vågar du allt det där lilla extra, som du bara önskar att du kunde göra i verkligheten. Man kan faktiskt lära sig något av en dröm. En dröm kan lära oss att se saker vi inte tidigare valt att se. Vi måste lära oss att en dröm kan bli verklighet. Utan drömmar vore vi ingenting. Drömmar är fantastiska ting som lär oss att om vi inte vågar och satsar, kommer vi aldrig att vinna!

En bekant till mig levde efter ett väldigt smart motto. Jag tror många av er vet vem hon var, vår Madeleine Deckert.
"If you can dream it, you can do it"

Inga kommentarer: