14 februari 2010

Kärlek, kärlek och kärlek

Idag är det kärlekens dag. Alla hjärtans dag. Bortsett från all kommersiell smörja, där man uppmanas till att köpa miljontals små nallebjörnar och en halv godisbutik med chokladhjärtan, så är ju faktiskt tanken med dagen ganska trevlig.

Jag sitter här, äter glass och lyssnar på musik. Glassen är dock ingen höjdare. Tidigare idag gjorde jag något historiskt, jag beställde in en annan pizza än vad jag brukar göra. När jag ändå var inne i nytänket slog jag till på en helt ny glassort. Ack vilket snedsteg. Det var inte gott. Musiken där emot, är trevlig. Dagen till ära lyssnar jag på ett par lovesongs. Inledde såklart med favoriten: Queen – I Was Born To Love You.
Just nu är det istället den här: Anders Johansson – If It's All I Ever Do

Tanken med alla hjärtans dag är som sagt ganska trevlig. Kärleken är något som finns runt oss varje dag, så varför inte ge den egen dag. Alla bör ägna kärleken en extra tanke då och då. Det har jag gjort idag. Kärlek är något väldigt svårt, samtidigt som det kan vara väldigt enkelt. Det är enkelt eftersom att det är just vad alla strävar efter, och svårt för att man inte alltid förstår dess innebörd. Men, kärlek är faktiskt det enda som kan slå ut allt. Det slår både pengar och karriär. Lätt. För hur klyschigt det än låter, så hur rik man än är mätt i pengar, så blir man ändå otroligt fattig om man saknar kärlek i sitt liv. Om man saknar någon att dela allt med.

Kent – Berg&dalvana

Inga kommentarer: