03 december 2009

En husmor är född

Jag har blivit riktigt huslig av mig på äldre dag. Jag har bakat så det har stått härliga till. Men det är trevligt, för det luktar så gott i lägenheten. I förrgår slogs man av doften av saffran när man klev innanför dörren. Fantastiskt! Ja, jag bakade alltså lussekatter. Idag var doften inte saffran, utan pepparkakor. Och det är minsann också gott!

Självklart blev vi tvungna att kalasa på mina bakverk, tillsammans med dagens höjdpunkt: Julkalendern! Ja, vi kollade givetvis inte på årets kalender. För utan att ens ha kollat på det kan jag nästan lova att det är fullkomligt värdelöst. Vad vi istället gjorde var att dra fram en gammal klassiker från vår egna barndom: Mysteriet på Greveholm. Otroligt roligt. Skrattkrampen sitter nästan fortfarande i. Det roliga är att man nu upptäcker massa trevliga skämt som man inte ens fattade när man var en liten unge. Mycket underhållande! Ja, julkalendern på "vår tid" var fina grejer får jag säga. En favorit kan också vara Sunes jul. Likaså där ett högt underhållningsvärde. Jag förstår inte varför folk inte kan inse att dagens julkalendrar är värdelösa? Sänd gamla klassiker istället så att dagens ungar kan få en riktig jul för tusan! Med risk för att låta aningen konservativ: Det var bättre förr!

Inga kommentarer: