27 december 2009

Mellandagsrea, pumps och tacobuffé

Ja, där var väl julen över då. Så nu är det bara att räkna ner dagarna till nyårsafton. Julen har varit fin, som vanligt. Jag är en riktig jul-människa som gillar i princip allt som kan förknippas med det.

Idag var jag på Överby med Ida och Marika för att kriga med allt folk på mellandagsrean. Det är helt galet hur hysteriska folk blir. De sliter och rycker i allt, och köper allt mellan himmel och jord som de antagligen aldrig hade köpt i normala fall. Det lustiga är att folk också blir villiga att köa. Och då snackar vi inga korta köer. Köerna sträcker sig genom hela butikerna, och fler och fler intar utan minsta klagan sin plats längst bak i den enorma kön. Det skulle allt få vara något himla speciellt för att jag frivilligt skulle köa så länge...

Jag hittade väl i och för sig ett par fynd, och hälsar bland annat ett par nya pumps välkomna till garderoben! Wei! Men, det trevligaste var ändå sällskapet. Marika är som ni vet alltid fantastisk att träffa, och Ida har jag ju inte träffat sedan i september, så det var fint! Höjdpunkten på Överby -bortsett från sällskapet och de nya pumpsen då- var givetvis den legendariska tacobuffén! Det är en fantastisk tacobuffé. Jag konstaterade idag att det finns endast två saker att klaga på:
1. Köttfärsen kunde varit aningen mer kryddad, men den är fortfarande god.
2. Jag föredrar att champinjonerna är stekta istället för råa. Men, det kanske bara är jag.

Hur som helst, tacobuffén är fin. Jag menar, drickan är ju faktiskt inkluderad.

1 kommentar:

Patt pung sa...

Inte fin, utan fantastisk!