11 december 2009

Julen är här... snart i alla fall!

Igår åt jag årets första julbord. Det var mycket gott och mycket trevligt. Det var tillsammans med redaktionen på tidningen. Kvällen var galen, trevlig och då och då aningen urspårad. Men kul hade vi!

Igår hann jag också med att kolla på luciatåget på universitetet tillsammans med mina kära vänner Olle och Jonas. Det var fantastiskt fint. Jag gillar luciatåg, trots att jag kan de flesta låtar i sömnen och har tjatat ut dem något enormt. Något som dock alltid slår mig när jag lyssnar på lucia, är att varenda vitklädd varelse har en alldeles för kort särk på sig. Varenda en! Jag förstår inte, köper folk för korta? Lånar av lillasyster? Eller har helt enkelt fabrikerna som framställer lusselinnena, anpassat dem efter mått för en kines? Hur som helst, det stör mig lite varje år.

Nu har jag packat väskorna och ska bege mig ut på äventyr!
Ciao!

Inga kommentarer: