08 december 2009

Indien intar Cougars arena

Idag var det dags för våra män i Carlstad Cougars att än en gång få visa vad de går för! Och, som väntat blir det slutspel i cupen på torsdag.

Idag fick de ändå de mest fantastiska motståndarlag jag någonsin skådat! Det var ett lag som nästan fullständigt bestod av indier. Det var glädje och det var underhållning! Jag fick skratta ett så hejdlöst och innerligt skratt, inte likt något skratt jag haft på länge!

Det började redan när de intog arenan, Cougars arena. (eller kanske snarare universitetets idrottshall i hus 3, om någon skulle få för sig att märka ord). När de tågade in, kom den första chocken. De var inte ombytta. Fast sedan visade det sig att de faktiskt var ombytta. De tänkte på allvar spela i jeans och finskor. En liten man hade till och med skor som glänste. Ja, du läste rätt! De glänste! Det var finskor!

Min nästa underhållning kom en bit in i matchen när en liten killes skosnören gick upp. Det kanske finns de som tror att han begav sig till avbytarbänken för att lösa problemet. Men nej, inte då! Han satte sig ner, mitt på planen, och började knyta skorna i godan ro. Sedan, lagom till det att skorna var knutna och klara, får han ett pass och är helt fri framför mål. Han får till en bra sving! Ja, det var faktiskt en vacker sving. Problemet var bara att han först missade bollen och sen ramlade. Stackars kille. Men det var kul. Jättekul! Och ja, jag är lite skadeglad ibland... Jag vet!

Men, jag måste ändå ge laget från Indien en stor eloge! Vilken glädje och vilken laganda de förmedlade! Trots att de förlorade mot Cougars med 18 bollar, var ändå leendet på topp! De var glada, skrattade och peppade varann! Jobbet från bänken var fantastiskt! Det ska jag själv ta med mig till nästa gång jag sitter på bänken igen, stolt iklädd den röda tröjan och hejar på mina små gossar. Oj vad jag ska heja! Jag ska heja mycket, och med glädje - även om de spelar som krattor!

Pojkar vill - killar kan!

Inga kommentarer: