29 december 2009

Vita springare, Hosianna och Olle

Det finns människor på denna jord som är ovärderliga. Jag känner många, men en man är lite extra fantastisk! En sån människa ska man hylla!

Mannen i fråga är han som jag cyklar till skolan med varje dag. I alla fall nästan varje dag. Han tycker liksom jag att det är jobbigt att gå till skolan, för det tar så lång tid. Förutom om det regnar. För då vill jag gå.

Han tycker om mig, trots att jag tog 13 på ryggen istället för 27.

En gång räddade han mig till och med från en elak hiss som hade bestämt sig för att fastna och låsa in mig. Då var jag glad när han dök upp på sin vita springare!

Han sjunger vackert också. Ibland till och med tillsammans med sin gitarrkonst.

Det finns mycket gott med denna man. Han, solens barn, som kom som en gåva till vårt svenska land. Han, som vet hur man sjunger Hosianna vackrast i världen. Han kan också ha Sveriges mest underhållande blogg.

Olle min Olle. Du, min fina vän! Du kan vara den trevligaste asiat jag känner. Kanske också den enda asiat jag känner, men det hör inte till saken.
Nu när 2009 börjar lida mot sitt slut tycker jag att det är dig vi ska hylla!

Skål för Olle! Må alla världens män bli lite mer som du! Skål igen!

1 kommentar:

Olle sa...

Fy tusan vad vackert! Det är ju så man blir tårögd. Jag känner mig hedrad och rörd.

Tack Emelie, för dessa snälla ord. Tack :)

Och som sagt, jag skålar tillbaka till din ära - du underbara människa!