17 december 2009

Weinachtsmarkt, Glühwein und Deutsch

Guten Morgen!
Snart ska jag åka till Landvetter. Jag ska bege mig till Stuttgart, Tyskland. Det ska bli trevligt ,i dubbel bemärkelse. Dels ska det bli trevligt att hälsa på min vän, och dels så ska det bli trevligt med själva Tyskland i sig. Det ska bli julmarknad, glühwein och mycket mer. Kanske även en schnitzel eller två.

Det var för snart två år sedan, i februari, som jag flög helt ensam för första gången. Då flög jag samma sträcka som jag ska flyga idag. Från Göteborg till Berlin, och sedan från Berlin till Stuttgart. Det var bara en liten sak som gick fel: Planet från Göteborg var en timma försenat. Jag satt där på planet och började räkna på tiden, och insåg ganska snabbt att det skulle bli aningen tajt med tiden. Jag frågade en flygvärdinna hur lång tid jag hade på mig, och fick svaret: "Det är lugnt, från det att vi landat har du ca. en kvart på dig innan de stänger incheckningen" LUNGT? Ja, kanske om man hittade på flygplatsen och visste vart man skulle ta vägen. Men, problemet var att jag hade inte en aning. Fort som satan tog jag mig i alla fall av planet och började stressat leta upp rätt incheckningsdisk. Lyckligtvis befann jag mig i alla fall i rätt terminal på flygplatsen. Det var glädje när jag slutligen fick syn på skylten för mitt flygbolag ovanför en disk. Rusade fram, gick före i kön och berättade om det försenade flyget. De fick snabbt som tusan öppna upp en ny kassa för att få mig incheckad i tid. Och incheckad blev jag, två minuter till godo.

Jag brukar säga att jag funkar bäst under stress. Men, vill jag uppleva en favorit i repris senare idag? Eh, nej tack. Helst inte. Jag klarar mig ändå.

Auf Wiedersehen!

1 kommentar:

Sofia sa...

hihihi det där kommer jag ihåg minsann :P tsss