14 december 2009

Nej se det snöar, nej se det snöar, det var väl roligt! Hurra!

Nej, jag tycker faktiskt inte att det är speciellt roligt. Fast, det är en trevlig sång. Jag tillhör dock den skara som inte gillar snö. Jag gillar det inte alls. Jag är rent av motståndare till all form av nederbörd. Frågar du mig så skulle det gärna få vara sommar och sol på årets alla 365 dagar.

Jag är nyss hemkommen efter en helg i Stockholm. Det var en mycket trevlig helg faktiskt. Jag har inte tänkt på några måsten en enda gång, jag har bara tagit det lugnt och njutit. Det är faktiskt precis vad man behöver ibland, och för min del så var det verkligen dags för en sådan helg. Det var ett tag sen sist.

Helgen har innefattat allt från julmarknad till skräckupplevelser och tråkiga museum. Skräckupplevelsen var på Skansens terrarium. Det var riktigt läskigt ibland. Ormar är inte särskilt trevligt. Och inte spindlar heller. Sedan hade vi ett tråkigt museum på listan också. Givetvis trodde vi ju att det skulle vara ett trevligt och intressant museum. Men ack så fel man kan ha. Vi snackar det Nordiska museet på Djurgården. Jag och kostymnissen var enade om att det kan ha varit de mest bortkastade 70 kr som vi någonsin spenderat. Okej, det var en hel hög med tanter där inne, så givetvis finns det många som gillar det. Att det var tråkigt är bara min uppfattning. Och kostymnissens såklart.

Jag saknar faktiskt redan huvudstaden lite grann. Jag gillar att allt finns där, och det höga tempot. Jag får nog snart åka dit igen.
Ps. Okej då, jag saknar väl kostymnissen lite också då. Fast bara lite.

Inga kommentarer: