06 november 2009

Din dröm ger åt tanken vingar...

...den blir verklig då
I drömmen du allt betvingar
och allt du vill ha kan du få.
(ja, jag är lite sugen på att se Askungen)

Jag har drömt hur mycket konstigt som helst den senaste veckan. Det är konstigt, för vanligtvis minns jag inte en endaste liten dröm. Men nu dröms det plötsligt för fulla segel om nätterna. Jag kan inte låta bli att bli nyfiken på vad mina drömmar betyder, och varför drömmarna är så underliga. Jag menar, det är sällan någon av drömmarna är verklighetstrogna. Det är nog därför jag inte lyckas somna i detta nu, för att jag funderar över vad som ska drömmas här näst.

Det finns ju de som påstår att man drömmer om det man tänkte på precis innan man somnade. Det puckot som kom på den idén skulle jag vilja ha ett snack med. För, jag tror inte alls på den principen. I natt drömde jag exempelvis att jag och min kombo Josse skulle flytta till en exakt likadan lägenhet som den vi har nu. Enda skillnaden var att mitt sovrum var lite annorlunda. Då tyckte min lilla Josse att det bara var jag som behövde flytta mina saker, eftersom att våra andra saker skulle hamna på plats av sig själv. Varför? Jo, för att den nya lägenheten såg ju i övrigt ut som den vi har nu. Eh, det känns inte riktigt som något jag skulle ligga och fundera över i väntan på John Blund... Därför är den teorin om varför man drömmer om saker och ting totalt sågad från min sida. (övriga drömmar sågar också idén, men de är antingen inte till för allmänhetens ögon eller så är de för jobbiga att redogöra för)

Jag får nog forska vidare om drömtydning imorgon. Nu ska jag invänta John Blund och nattens nya drömmar.

Sov gott mina vänner.

Inga kommentarer: